Snöpisk

Nu har jag varit på trummorna, och jag tror att det var första gången som min lärare blev riktigt nöjd över mig. Han sa att han fick gåshud när jag spelade Fly me to the moon på vibrafonen. Jag måste erkänna att det faktiskt gick bättre att spela idag än någon annan dag.
På tunnelbanan på väg hem kom jag på mig själv när jag satt och funderade på vilken sorts människoröst som de olika bandinstrumenten liknade. Basens ljud liknar ju en killes röst när har har kommit i målbrottet, och elgitarren liknar lite en tjejs röst. Inte så intressant, men man måste ju ha något att göra när man sitter ensam på tunnelbanan. Nej förlåt, ja var ju inte ensam - min iPod hade jag ju. Och vad skulle jag göra utan den? Jag har blivit beroende av Red Hot Chili Peppers. Mellowship Slinky In B Major och The Righteous & The Wicked. Jag älskar dem.
Nu har jag gått fram och tillbaka till tunnelbanestationen två gånger idag. Och jag ska göra det en gång till. Jag ska till skolan igen och ha utvecklingssamtal. Jag börjar bli riktigt trött på den långa raka vägen med lite små taniga träd som enda utsmyckning. När det dessutom blåser små vassa snökorn i ögonen på en, ja då är det rent ut hemskt att gå där. Måste gå nu igen om fyrtio minuter. Jag hatar att gå. När jag blir 18 år så ska jag köpa en bil och köra exakt vart än jag ska. Nej, det är omiljövänligt. Men jag skulle bra gärna vilja.
Nu ska jag öva lite på trummorna innan jag går ut och plågas.
Just det! Jag höll på att glömma en sak. Vi hade bara en riktig lektion idag. Först var vi på Eriksdalsbadet på gympan och simmade och så. Det var roligare än jag hade trott. Okej, jag ska inte ljuga. Det var hemskt att simma, för att jag har typ inte gjort det på ett år, så det gick överdrivet långsamt så att jag nästan fick panik. Men sedan var vi i "äventyrsbadet" och där var det kul. Jag lärde Siri hur man åker fort i den blåa vattenrutchbanan. Man spänner ut skulderbladen och åker bara på dem och hälarna. Då går det jättefort.
Sedan var det svenska - den enda riktiga lektionen på dagen. Och den var helt okej. Vi skulle bearbeta vår egen text som vi hade skrivit på ett prov.
Efter det så skulle vi till Rigoletto och titta på de två första avsnitten av julkalendern eftersom Axel var med i den. Bättre än förväntat. Jag ska bara säga att den lilla killen som är lillebror är underbart söt! Är ett fan av honom. Jag tror att han blev lite rädd för Akko när hon gick fram till honom och uttalade sin kärlek.
Oj hjälp vilket långt inlägg det här blev!
Klara.

« NAMN?

« E-MAIL?

« BLOGG?

TANKE: